تحقیقات بازاریابی در تعاونی


در این دوره چه میآموزیم؟

مختصری درباره این دوره:

تحقیقات بازاریابی معقوله ای است که به نظر بنده و بسیاری از صاحب‌نظران این حوزه به درد تمام سازمان‌های اقتصادی و یا غیراقتصادی می‌خورد و می‌تواند بسیار کاربرد داشته باشد

  • توضیحات دوره
  • اطلاعات دوره
  • گواهینامه دوره

توضیحات کامل دوره تحقیقات بازاریابی در تعاونی:

چرا دوره‌ی آشنایی مدیران تعاونی با تحقیقات بازاریابی برگزار می‌شود؟ می‌بینیم که امروزه‌روز بسیاری از تعاونی‌ها در حال حاضر یا کاغذی هستند یعنی اصلاً به مرحله‌ی بهره‌برداری نرسیده‌اند و یا بسیاری از آن‌ها تعطیل‌شده‌اند. چرا این اتفاق افتاده است؟ مگر شرکت‌های تعاونی از روز اول تشکیل به فکر برنامه‌های بلندمدت خود نبوده‌اند؟ آیا نیازهای خود را درست تشخیص داده بودند؟ برداشت‌های اولیه از این موضوع این است که خیر، گاهی اوقات برخی از تعاونی‌ها با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های صحیح پیش نرفته‌اند. ما امیدواریم که در این دوره کمک کنیم که توان عارضه‌یابی و علت‌یابی و مشکل شناسی و آسیب‌شناسی تعاونی‌ها انجام شود. البته آسیب‌شناسی را انجام نمی‌دهیم بلکه یک مثال موردی در این رابطه را بیان می‌کنیم که در دوره خواهید دید، اما در کل می‌خواهیم ابزار این کار را به شما بدهیم تا ان‌شاءالله بتوانیم در بخش تعاونی که یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است شاهد رونق و توسعه باشیم که بتواند به پیشرفت اقتصادی کشور کمک کند. ما در این دوره مباحث مختلفی را بیان می‌کنیم:
  1. بخش‌بندی تعاونی‌ها و کارکردهای آن‌ها و آسیب‌شناسی‌ها و نیازهای آن‌ها
  2. مباحث تحقیقاتی و بازاریابی و تئوری‌ها و رویکرد سیستمی
و در قسمت‌های بعدی مثال‌هایی را به‌صورت عمومی بیان می‌کنیم که یک تعاونی یا یک سازمان و یا یک شرکت انتفاعی یا غیرانتفاعی برای تقویت سیستم مدیریتی و اقتصادی خود چه فعالیت‌های تحقیقاتی را می‌تواند انجام دهد و ان‌شاءالله بتوانیم پس‌ازاین آموزش‌ها، دوره‌ی عمر تعاونی‌ها را ارتقا دهیم و شاهد این نباشیم که تعاونی‌هایی تنها روی کاغذ تشکیل شوند و یا اینکه اگر به مرحله‌ی بهره‌برداری می‌رسند پس از یک دوره افول داشته باشند و از بین بروند. ما باید ان‌شاءالله فعالیت اقتصادی که در غالب شرکت خصوصی، تعاونی و یا هر چیز دیگری واقعاً طول عمر بالایی داشته باشد. متأسفانه در کشور ما چه شرکت‌های تعاونی چه شرکت‌های خصوصی و یا در هر نوع تعریفی مسئولیت محدود و سهامی خاص دوره‌ی عمر بالایی ندارند و بسیاری از شرکت‌ها دوره‌ی عمر پایینی دارند و حتی به یک دوره نسل هم نمی‌رسد و باید این آسیب‌شناسی انجام شود. تعاونی یکی از بخش‌هایی است که فوق‌العاده نیازمند یک تجزیه‌وتحلیل دقیق و مناسب است. امیدوارم که در این جلساتی که پیش رو داریم بتوانیم این ابزار را به‌خوبی به شما معرفی کنیم که بتواند به شما کمک کند که درنهایت سازمان موفقی را داشته باشید. اینکه بخواهیم بدانیم تحقیقات بازاریابی چیست و چگونه عمل می‌کند را در طول درس توضیح خواهیم داد، اما لازم است خدمت شما عرض کنم که تحقیقات بازاریابی معقوله ای است که به نظر بنده و بسیاری از صاحب‌نظران این حوزه به درد تمام سازمان‌های اقتصادی و یا غیراقتصادی می‌خورد و می‌تواند بسیار کاربرد داشته باشد. در این مجموعه درسی که داریم چند مرحله کاری را توضیح می‌دهیم که یک بخش تجزیه‌وتحلیل تعاونی‌ها از دید تحقیقات بازاریابی است، تئوری سیستم و تکنیک حل مسئله و محورهای اصلی تحقیقات بازاریابی و موضوعات مرتبط با تحقیقات بازار در تعاونی‌ها را به‌صورت موردی با شما مطرح می‌کنیم. اما نکته اساسی که وجود دارد و معقوله ی تحقیقات بازاریابی را در تعاونی‌ها و در کشور ما پررنگ کند این است که طبق آمار و بررسی‌ها در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از تعاونی‌ها کاغذی هستند.

دیدگاه خود را درباره دوره تحقیقات بازاریابی در تعاونی بنویسید:

دیدگاه شما

با بیش از 10 سال تجربه ما اطمینان می دهیم که بهترین راهنمایی را دریافت کنید